O nas
Wybierz Nas a zatroszczymy się o Twoje dziecko i jego potrzeby.
Witamy na stronie Małego Twórcy!
Mały Twórca to placówka przedszkolna z długoletnim doświadczeniem, działająca nieprzerwanie od 2000r., wciąż rozwijającą, doskonaląca się i wychodząca naprzeciw współczesnym oczekiwaniom dzieci i rodziców. To miejsce gdzie panuje przyjazna, dająca poczucie pełnego bezpieczeństwa rodzinna atmosfera , wpływająca na pozytywną aklimatyzację i adaptację dziecka w przedszkolu.
Stosujemy zasadę indywidualnego – podmiotowego traktowania każdego dziecka z zachowaniem jego potrzeb, możliwości. Kształcimy kreatywne, twórcze dziecko w oparciu o jego potencjał, predyspozycje i zainteresowania. Stwarzamy warunki do podejmowania takich działań przez dziecko, które wzbogacają jego doświadczenia i wiedzę. Kierujemy edukacją przedszkolną na poszczególnych etapach rozwoju, tak by dziecko uzyskało odpowiednią i wysoką gotowość szkolną. Pomagamy rodzicom w wychowaniu dziecka o kreatywnym myśleniu, z własną inicjatywą i pomysłem, potrafiącym odnosić sukcesy oraz radzić sobie z niepowodzeniami.
Nasze przedszkole
- przedszkole „Mały Twórca” znajduje się w atrakcyjnej lokalizacji w centrum Wrocławia, w wolno stojącym budynku (1-piętrowym), oddalonym od ruchu ulicznego. Placówka położona jest w spokojnym, atrakcyjnym i zielonym otoczeniu osiedla Szczepin z bliskim dostępem do parków, miejsc rekreacji, kultury i sztuki
- posiadamy własny, duży, ogrodzony plac zabaw, wyposażony w nowe, bezpieczne i różnorodne urządzenia rekreacyjne
- przedszkole posiada system monitorowania osób postronnych. Zainstalowano elektroniczny system otwierania bramki wejściowej na teren placówki oraz domofon przy drzwiach głównych do obiektu
- nasze przedszkole czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7 – 18
- liczebność grup wynosi od 18 do 20 dzieci
- każda grupa przedszkolna posiada własną, przestronną salę dydaktyczną wraz z sanitariatami
- nasze sale dydaktyczne wyposażone są w urządzenia klimatyzacyjne oraz nowoczesny sprzęt i pomoce dydaktyczne, dostosowane odpowiednio do poszczególnych grup wiekowych (m.in. tablice multimedialne w grupach „0”)
- w przedszkolu znajduje się ponadto biblioteka, sala gimnastyczno-terapeutyczna, pracownia doświadczalna, wydzielona szatnia oraz własna, nowoczesna kuchnia wraz z jadalnią
Kuchnia w „Małym Twórcy”
- naszej kuchni przygotowujemy codziennie zdrowe, urozmaicone i zbilansowane pod kątem energii i składników odżywczych posiłki, które uwzględniają upodobania smakowe naszych przedszkolaków
- oferujemy 4 posiłki dziennie: śniadanie, zupa wraz z owocem, drugie danie, podwieczorek
- kładziemy duży nacisk na naturalne sposoby przygotowywania naszych potraw, nie stosujemy produktów wysoko przetworzonych, konserwantów, sztucznych barwników, wzmacniaczy smaku, minimalizujemy ilość cukru, soli i tłuszczów /przygotowujemy posiłki w piecu konwekcyjno-parowym lub w procesie gotowania/
- w naszym menu znajdziemy dużo warzyw (w tym roślin strączkowych), owoców, ryb, nabiału, produktów zawierających węglowodany złożone /m.in. ciemne pieczywo, urozmaicone kasze, makarony pełnoziarniste, płatki owsiane/
- raz w miesiącu zaplanowany jest bufet szwedzki na śniadanie, w trakcie którego dzieci samodzielnie przygotowują kolorowe i zdrowe kanapki
- pieczemy dla naszych przedszkolaków m.in. własny chleb z bogactwem różnorodnych ziaren, podwieczorkowe, domowe wypieki oraz pasztety mięsne
- przy współpracy z rodzicami zaspokajamy potrzeby żywieniowe dzieci z różnymi alergiami pokarmowymi (m.in. skaza białkowa, uczulenie na jajko, cytrusy itp.).
- aktualny, tygodniowy jadłospis dostępny poniżej – AKTUALNY JADŁOSPIS
Nasza kadra
Profesjonalna, empatyczna, dbająca o dzieci, wykorzystująca umiejętność pracy w zespole oraz wykazująca się dużą kreatywnością i twórczym podejściem do nauczania.
Nauczyciele sprawiają, że dzieci stają się radosne, ciekawe świata, pewne siebie, a także rozwijają swoje pasje i zainteresowania, zostają wyposażone w ważne kompetencje „przyszłości”, które pozwalają na osiąganie sukcesów oraz uczą radzenia sobie z porażkami.
Otaczamy wszystkie dzieci należytą opieką, zaspokajamy ich potrzeby, stwarzamy warunki do „łagodnego przejścia przez proces adaptacji”, jednocześnie we wszystkich działaniach zmierzamy w kierunku osiągnięcia przez „małych twórców” wysokiego poziomu dojrzałości szkolnej.
Wsparcie psychologa:
- rozpoznawanie i wspieranie w zakresie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci oraz możliwości psychofizycznych
- pomoc w rozpoznawaniu czynników środowiskowych, które wpływają na funkcjonowanie dziecka w przedszkolu
- indywidualne konsultacje i porady psychologiczne dla rodziców
- prowadzenie zajęć edukacyjno-terapeutycznych dla dzieci
Terapia logopedyczna:
- wspieranie rozwoju mowy dzieci – oddziaływania w kierunku niwelowania wad wymowy z zastosowaniem zasady kompleksowego oddziaływania
- przeprowadzenie u wszystkich dzieci przesiewowych badań logopedycznych,
- prowadzenie zajęć i indywidualnej terapii logopedycznej u dzieci z różnymi wadami i dysfunkcjami mowy
- prowadzenie konsultacji i porad logopedycznych zarówno dla nauczycieli jak i rodziców
Metody pracy wykorzystywane na co dzień w naszej pracy
Edukacja przez ruch
System form i metod, który stwarza dziecku sytuacje edukacyjne optymalnie wykorzystujące rozwój intelektualny, społeczny, emocjonalny i fizyczny poprzez ruch uaktywniający zmysły. Zintegrowany, rytmiczny ruch wzmacnia u dziecka koncentrację, tworzy nowe doświadczenia, których efektem jest karta pracy w formie pracy plastycznej. Działania tą metodą usprawniają motorykę małą, rozwijają koordynację wzrokowo-ruchową oraz umiejętność współpracy w grupie, zwiększają poczucie wartości i przyczyniają się do osiągnięcia sukcesu przez każde dziecko.
Kodowanie na dywanie
Czytanie
Metoda Domana – zwana inaczej metodą czytania globalnego, nie polega na nauce rozpoznawania liter, ale na rozpoznawaniu całych wyrazów. Korzystamy z niej zanim dziecko nauczy się rozpoznawać litery ( dzieci 3 i 4 letnie).
Odimienna metoda nauki czytania – w przeciwieństwie do metody tradycyjnej nie jest to poznawanie pojedynczych liter, tylko wszystkich liter występujących w imieniu dziecka. Do zabawy w poznawanie znaczenia pisma, każde dziecko wchodzi z własnym zasobem liter. Nauka czytania odbywa się w bardzo naturalny sposób.
Nauka czytania metodą głoskowo – literową – polega na pokazie litery i przyporządkowaniu jej odpowiedniej głoski po wcześniejszym dzieleniu wyrazu na głoski. Z odczytanych pojedynczo głosek dziecko składa wyraz. Początkowe czytanie to przekład liter na głoski, wymawianie tych głosek, łączenie ich w wyrazy (dzieci 5 i 6 letnie).
Metody aktywizujące
Metody aktywizujące to edukacja twórcza, kreatywna, pobudzająca emocje i wyobraźnię, integrująca grupę przez działania .
Stwarzająca możliwość wielostronnego uczenia się od przyswajania przez przeżywanie aż do odkrywania, dająca dziecku radość, akceptując własne możliwości .