O nas

Wybierz Nas a zatroszczymy się o Twoje dziecko i jego potrzeby.

Witamy na stronie Małego Twórcy!

Mały Twórca to placówka przedszkolna z długoletnim doświadczeniem, działająca nieprzerwanie od 2000r., wciąż rozwijającą, doskonaląca się i wychodząca naprzeciw współczesnym oczekiwaniom dzieci i rodziców. To miejsce gdzie panuje przyjazna, dająca poczucie pełnego bezpieczeństwa rodzinna atmosfera , wpływająca na pozytywną aklimatyzację i adaptację dziecka w przedszkolu.
Stosujemy zasadę indywidualnego – podmiotowego traktowania każdego dziecka z zachowaniem jego potrzeb, możliwości. Kształcimy kreatywne, twórcze dziecko w oparciu o jego potencjał, predyspozycje i zainteresowania. Stwarzamy warunki do podejmowania takich działań przez dziecko, które wzbogacają jego doświadczenia i wiedzę. Kierujemy edukacją przedszkolną na poszczególnych etapach rozwoju, tak by dziecko uzyskało odpowiednią i wysoką gotowość szkolną. Pomagamy rodzicom w wychowaniu dziecka o kreatywnym myśleniu, z własną inicjatywą i pomysłem, potrafiącym odnosić sukcesy oraz radzić sobie z niepowodzeniami.

Nasze przedszkole

  • przedszkole „Mały Twórca” znajduje się w atrakcyjnej lokalizacji w centrum Wrocławia, w wolno stojącym budynku (1-piętrowym), oddalonym od ruchu ulicznego. Placówka położona jest w spokojnym, atrakcyjnym i zielonym otoczeniu osiedla Szczepin z bliskim dostępem do parków, miejsc rekreacji, kultury i sztuki
  • posiadamy własny, duży, ogrodzony plac zabaw, wyposażony w nowe, bezpieczne i różnorodne urządzenia rekreacyjne
  • przedszkole posiada system monitorowania osób postronnych. Zainstalowano elektroniczny system otwierania bramki wejściowej na teren placówki oraz domofon przy drzwiach głównych do obiektu
  • nasze przedszkole czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7 – 18
  • liczebność grup wynosi od 18 do 20 dzieci
  • każda grupa przedszkolna posiada własną, przestronną salę dydaktyczną wraz z sanitariatami
  • nasze sale dydaktyczne wyposażone są w urządzenia klimatyzacyjne oraz nowoczesny sprzęt i pomoce dydaktyczne, dostosowane odpowiednio do poszczególnych grup wiekowych (m.in. tablice multimedialne w grupach „0”)
  • w przedszkolu znajduje się ponadto biblioteka, sala gimnastyczno-terapeutyczna, pracownia doświadczalna, wydzielona szatnia oraz własna, nowoczesna kuchnia wraz z jadalnią

Kuchnia w „Małym Twórcy”

  •  naszej kuchni przygotowujemy codziennie zdrowe, urozmaicone i zbilansowane pod kątem energii i składników odżywczych posiłki, które uwzględniają upodobania smakowe naszych przedszkolaków
  • oferujemy 4 posiłki dziennie: śniadanie, zupa wraz z owocem, drugie danie, podwieczorek
  • kładziemy duży nacisk na naturalne sposoby przygotowywania naszych potraw, nie stosujemy produktów wysoko przetworzonych, konserwantów, sztucznych barwników, wzmacniaczy smaku, minimalizujemy ilość cukru, soli i tłuszczów /przygotowujemy posiłki w piecu konwekcyjno-parowym lub w procesie gotowania/
  • w naszym menu znajdziemy dużo warzyw (w tym roślin strączkowych), owoców, ryb, nabiału, produktów zawierających węglowodany złożone /m.in. ciemne pieczywo, urozmaicone kasze, makarony pełnoziarniste, płatki owsiane/
  • raz w miesiącu zaplanowany jest bufet szwedzki na śniadanie, w trakcie którego dzieci samodzielnie przygotowują kolorowe i zdrowe kanapki
  • pieczemy dla naszych przedszkolaków m.in. własny chleb z bogactwem różnorodnych ziaren, podwieczorkowe, domowe wypieki oraz pasztety mięsne
  • przy współpracy z rodzicami zaspokajamy potrzeby żywieniowe dzieci z różnymi alergiami pokarmowymi (m.in. skaza białkowa, uczulenie na jajko, cytrusy itp.).
  • aktualny, tygodniowy jadłospis dostępny poniżej –              AKTUALNY JADŁOSPIS

Nasza kadra

Profesjonalna, empatyczna, dbająca o dzieci, wykorzystująca umiejętność pracy w zespole oraz wykazująca się dużą kreatywnością i twórczym podejściem do nauczania.

Nauczyciele sprawiają, że dzieci stają się radosne, ciekawe świata, pewne siebie, a także rozwijają swoje pasje i zainteresowania, zostają wyposażone w ważne kompetencje „przyszłości”, które pozwalają na osiąganie sukcesów oraz uczą radzenia sobie z porażkami.

Otaczamy wszystkie dzieci należytą opieką, zaspokajamy ich potrzeby, stwarzamy warunki do „łagodnego przejścia przez proces adaptacji”, jednocześnie we wszystkich działaniach zmierzamy w kierunku osiągnięcia przez „małych twórców” wysokiego poziomu dojrzałości szkolnej.

Wsparcie psychologa:

  • rozpoznawanie i wspieranie w zakresie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci oraz możliwości psychofizycznych
  • pomoc w rozpoznawaniu czynników środowiskowych, które wpływają na funkcjonowanie dziecka w przedszkolu
  • indywidualne konsultacje i porady psychologiczne dla rodziców
  • prowadzenie zajęć edukacyjno-terapeutycznych dla dzieci

Terapia logopedyczna:

  • wspieranie rozwoju mowy dzieci – oddziaływania w kierunku niwelowania wad wymowy z zastosowaniem zasady kompleksowego oddziaływania
  • przeprowadzenie u wszystkich dzieci przesiewowych badań logopedycznych,
  • prowadzenie zajęć i indywidualnej terapii logopedycznej u dzieci z różnymi wadami i dysfunkcjami mowy
  • prowadzenie konsultacji i porad logopedycznych zarówno dla nauczycieli jak i rodziców

Metody pracy wykorzystywane na co dzień w naszej pracy

Edukacja przez ruch

System form i metod, który stwarza dziecku sytuacje edukacyjne optymalnie wykorzystujące rozwój intelektualny, społeczny, emocjonalny i fizyczny poprzez ruch uaktywniający zmysły. Zintegrowany, rytmiczny ruch wzmacnia u dziecka koncentrację, tworzy nowe doświadczenia, których efektem jest karta pracy w formie pracy plastycznej. Działania tą metodą usprawniają motorykę małą, rozwijają koordynację wzrokowo-ruchową oraz umiejętność współpracy w grupie, zwiększają poczucie wartości i przyczyniają się do osiągnięcia sukcesu przez każde dziecko.

Kodowanie na dywanie

Zajęcia wspierające rozwój dziecka, podczas których dzieci rozwijają uniwersalne umiejętności takie jak logiczne myślenie oraz zadaniowe podejście do stawianych problemów , a także rozwój kompetencji społecznych. Dzięki zadaniom z kodowania nauka matematyki jest dla dzieci prosta, kolorowa, poznawana w zabawie i działaniu.

Czytanie

Metoda Domana – zwana inaczej metodą czytania globalnego, nie polega na nauce rozpoznawania liter, ale na rozpoznawaniu całych wyrazów. Korzystamy z niej zanim dziecko nauczy się rozpoznawać litery ( dzieci 3 i 4 letnie).
Odimienna metoda nauki czytania – w przeciwieństwie do metody tradycyjnej nie jest to poznawanie pojedynczych liter, tylko wszystkich liter występujących w imieniu dziecka. Do zabawy w poznawanie znaczenia pisma, każde dziecko wchodzi z własnym zasobem liter. Nauka czytania odbywa się w bardzo naturalny sposób.
Nauka czytania metodą głoskowo – literową – polega na pokazie litery i przyporządkowaniu jej odpowiedniej głoski po wcześniejszym dzieleniu wyrazu na głoski. Z odczytanych pojedynczo głosek dziecko składa wyraz. Początkowe czytanie to przekład liter na głoski, wymawianie tych głosek, łączenie ich w wyrazy (dzieci 5 i 6 letnie).

Metody aktywizujące

Metody aktywizujące to edukacja twórcza, kreatywna, pobudzająca emocje i wyobraźnię, integrująca grupę przez działania .
Stwarzająca możliwość wielostronnego uczenia się od przyswajania przez przeżywanie aż do odkrywania, dająca dziecku radość, akceptując własne możliwości .

|

Co mówią o nas rodzice naszych podopiecznych

Przedszkole Mały Twórca wychowało dwoje moich dzieci. Wspaniali nauczyciele, opiekunowie, dyrekcja oraz ciepła atmosfera, pełna serca dla najmłodszych sprawiły, że dzieciaki zostały doskonale przygotowane merytorycznie do szkoły, stały się bardzo samodzielne i uwrażliwione na innych. Przedszkole dba również o zdrową dietę i urozmaicone posiłki, które pokochały nasze dzieci i które rozbudziły ich apetyt. Jest to miejsce, w którym zawsze czuliśmy się dobrze zaopiekowani.

Mama Niny i Janka

Fantastyczne, świetne przedszkole, które oferuje dla dzieci wiele ciekawych i kreatywnych zajęć, konkursów, przedstawień i wycieczek. Panie Przedszkolanki są otwarte na potrzeby dzieci i rodziców, empatyczne i bardzo zaangażowane w swoją pracę. Przedszkole ma też świetnie wyposażone sale i plac zabaw, a także serwuje pyszne, na miejscu gotowane jedzenie, które nawet mój syn-wielki niejadek jadł ze smakiem 🙂 Dla mnie najlepiej świadczy o Małym Twórcy to, że syn zawsze chętnie i z uśmiechem szedł do przedszkola, a ja tym samym miałam świadomość, że zapewniam mu najlepszą opiekę.

Mama Tymona

Serdecznie polecam!
Córka ochoczo uczęszcza na zajęcia, również dodatkowe, które z wielkim entuzjazmem wspomina podczas powrotu do domu.
Ogromny plus za posiłki przygotowywane na miejscu, pysznie i zdrowo.
Bez komentarza nie mogą pozostać uroczystości przygotowywane przez maluchy oraz dla maluchów, moc wspomnień jak i uśmiechy wywołane tym miejscem i wszystkim co robi dla naszych pociech cała kadra Przedszkola jest bezcenna.
Zaangażowanie pedagogów z Panią Dyrektor na czele jest gwarancją dla mnie samej, że to wspaniałe miejsce daje naszym dzieciom najlepszy możliwy start w drogę ku dalszemu kształceniu :).

Mama Tosi

Przedszkole Mały Twórca wychowało dwoje moich dzieci. Wspaniali nauczyciele, opiekunowie, dyrekcja oraz ciepła atmosfera, pełna serca dla najmłodszych sprawiły, że dzieciaki zostały doskonale przygotowane merytorycznie do szkoły, stały się bardzo samodzielne i uwrażliwione na innych. Przedszkole dba również o zdrową dietę i urozmaicone posiłki, które pokochały nasze dzieci i które rozbudziły ich apetyt. Jest to miejsce, w którym zawsze czuliśmy się dobrze zaopiekowani.

Mama Niny i Janka

Polecamy z całego serca Małego Twórcę, każdemu maluchowi rozpoczynającemu przedszkolną przygodę:) Wspaniałe miejsce, opiekuńcze i zaangażowane Panie, wiele ciekawych wycieczek, kreatywne zajęcia dodatkowe i pozytywna atmosfera. Moje córeczki zawsze wspominają czas spędzony w Małym Twórcy, dzięki któremu z wiarą w siebie weszły w szkolny etap.

Polecamy – mama Julii i Wiktorii

Przedszkole Mały Twórca, to jedna z najlepszych placówek edukacyjnych z jakimi nasza rodzina spotkała się w praktyce. Zyskaliśmy na tym wszyscy – nasza córka która przeżywała tam lata intensywnego rozwoju społecznego i kulturowego w bardzo przyjaznych warunkach i my – rodzice, bo przyjaźnie zawarte z rodzicami koleżanek i kolegów naszej córki, trwają do tej pory. Maja przyjaźnie się nadal z Polą, która wyjechała w międzyczasie do Włoch i spotyka z się z innymi koleżankami, z którymi zbudowała przyjazne relacje – co nie byłoby zapewne możliwe, gdyby nie przyjazna atmosfera przedszkola.
To co jest w Małym twórcy absolutnie unikalne to:
– fakt, że tam się na dzieciach nie zarabia i nie oszczędza – wszystkie okazje i święta mają wspaniałą i indywidualną oprawę – odpowiednie dekoracje na Wielkanoc i inne święta – celebrowanie dnia dziadka i babci itp. – także z poczęstunkiem dla gości. Ma się wrażenie, że jest to miejsce gdzie środki finansowe i wysiłki wychowawców i osób kierujących tym miejscem idą na zaspokojenie potrzeb dzieci, a nie do kieszeni osób prowadzących to przedszkole. Poza tym ogromny ogród, pełen bardzo przyjaznych urządzeń zabawowych co pozwala dzieciom na kontakt z przyrodą i przebywanie na wolnym powietrzu, co teraz należy do rzadkości – gdyż współczesne dzieci nie wychowują się już na podwórkach, tylko tkwią przed konsolami itp.;
– wspaniała kuchnia „na miejscu” – sama bym się tam żywiła. Panie kucharki są absolutnie genialne – sama widziałam, jak spóźnialscy rodzice byli częstowani podczas śniadania genialnymi kanapkami i mieli ochotę na więcej. Panie kucharki pamiętały preferencje żywieniowe naszej córki i potrafiły sprostać gustom największych niejadków;
– to jest miejsce dla Małych Twórców – nasza córka, teraz czwartoklasistka, jest bardzo kreatywna, ale nauczyła się tego właśnie w Małym Twórcy. Garderoba z kostiumami teatralnymi jest w ciągłym ruchu i jest ich naprawdę zatrzęsienie. Dzieci podejmują też inne działania artystyczne i przedszkolanki nie ingerują nawet w najbardziej niecodzienne pomysły dzieci a wspierają ich pomysłowość;
– edukacja prowadzona jest przyjaźnie, bez presji i z wykorzystaniem najlepszej wiedzy na temat motywowania. Nawet jeżeli zdarzają się początkujący nauczyciele, którzy nie dostosowują się do tego trendu, to przynajmniej w „naszej grupie” szybko udało się to zmienić;
– atmosfera panująca w tym przedszkolu, to atmosfera dialogu – zawsze tam, gdzie są dzieci i różne rodzinne pomysły na ich wychowywanie, może dochodzić do konfliktów – w tym przedszkolu, w odróżnieniu od innych znanych naszej rodzinie placówek oświatowych, wszystko można było wyjaśnić i przedyskutować, tak by rodzice mieli poczucie, ze ich dziecko jest w dobrych rękach. Moja córka tęskni za tym przedszkolem i mogę z pełnym przekonaniem powiedzieć, że gdyby udało się założyć także szkołę z podobną kulturą organizacyjną, to byłaby to najlepsza szkoła we Wrocławiu .
Z pełnym przekonaniem,
Magdalena Tabernacka