Jadłospis na tydzień od DNIA 19.07.2021  DO 23.07.2021   

Poniedziałek
ŚNIADANIE

PŁATKI KUKURYDZIANE Z MLEKIEM, BUŁKA WEKA Z MASŁEM, TWAROŻEK ZE ŚMIETANĄ, SZCZYPIORKIEM I RZODKIEWKĄ, HERBATA OWOCOWA

ZUPA + OWOC

ZUPA – KREM BROKUŁOWY Z GROSZKIEM PTYSIOWYM, ARBUZ

DRUGIE DANIE

RISOTTO Z MIĘSEM INDYCZYM I WARZYWAMI, OGÓREK, KOMPOT WIELOOWOCOWY

PODWIECZOREK

TOSTY ZAPIEKANE Z SEREM ŻÓŁTYM, KETCHUP, KAKAO, NAPÓJ OWOCOWY

Wtorek
ŚNIADANIE

PŁATKI RYŻOWE NA MLEKU, CHLEB SŁONECZNIKOWY Z MASŁEM, JAJKO NA TWARDO, KOLOROWA PAPRYKA, SZCZYPIOREK, HERBATA Z CYTRYNĄ

Zupa + owoc

ZUPA POMIDOROWA Z MAKARONEM, MARCHEWKA

Drugie danie

PIECZEŃ WIEPRZOWA Z SZYNKI, ZIEMNIAKI MŁODE Z KOPERKIEM, SURÓWKA Z KISZONEJ KAPUSTY, HERBATA RUMIANKOWA

Podwieczorek

MINI MAKARON PENNE Z POLEWĄ TRUSKAWKOWO-JOGURTOWĄ, NAPÓJ OWOCOWY

Środa
ŚNIADANIE

PŁATKI KUKURYDZIANE Z MLEKIEM, CHLEB WIEJSKI Z MASŁEM, PASTA RYBNA Z TUŃCZYKA, OGÓREK, SZCZYPIOREK, HERBATA OWOCOWA

ZUPA + OWOC

ZUPA KALAFIOROWA Z ZIEMNIAKAMI, ARBUZ

DRUGIE DANIE

MAKARON TAGLIATELLE Z PULPECIKAMI WOŁOWO-WIEPRZOWYMI W SOSIE POMIDOROWYM, SURÓWKA WIELOWARZYWNA, KOMPOT Z RABARBARU

PODWIECZOREK

KASZKA MANNA NA MLEKU, MUS MALINOWO-TRUSKAWKOWY, BISZKOPTY PODŁUŻNE, NAPÓJ OWOCOWY

Czwartek
ŚNIADANIE

PŁATKI JĘCZMIENNE NA MLEKU, CHLEB PEŁNOZIARNISTY Z MASŁEM, JAJECZNICA ZE SZCZYPIORKIEM, POMIDOR, HERBATA Z CYTRYNĄ

ZUPA + OWOC

KAPUŚNIAK Z MŁODEJ KAPUSTY Z ZIEMNIAKAMI, MARCHEWKA

DRUGIE DANIE

NALEŚNIKI Z SEREM BIAŁYM LUB DŻEMEM OWOCOWYM /DO WYBORU/, POLEWA TRUSKAWKOWO-JOGURTOWA, KOMPOT WIELOOWOCOWY

PODWIECZOREK

WIOSENNA KANAPKA – BUŁKA WEKA Z MASŁEM, SZYNKA DROBIOWA, SER ŻÓŁTY, OGÓREK, MLEKO, NAPÓJ OWOCOWY

Piątek
ŚNIADANIE

RINGI MIODOWE Z MLEKIEM, CHLEB DYNIOWY Z MASŁEM, SZYNKA WIEPRZOWA, POMIDOR, SZCZYPIOREK, HERBATA OWOCOWA

ZUPA + OWOC

KRUPNIK WARZYWNY Z KASZĄ PĘCZAK, ARBUZ

DRUGIE DANIE

FILET RYBNY – SOLA, ZIEMNIAKI MŁODE Z KOPERKIEM, MIZERIA ZE ŚMIETANĄ, HERBATA MIĘTOWA

PODWIECZOREK

KOKTAJL TRUSKAWKOWY NA KEFIRZE NATURALNYM, CHAŁKA Z MASŁEM, NAPÓJ OWOCOWY

Śniadanie:

8:15 GRUPA VI   (JADALNIA)
8:30 GRUPA IV   (SALA)
8:30 GRUPA V    (SALA)
8:35 GRUPA III   (JADALNIA)

8:50 GRUPA I      (JADALNIA)
8:55 GRUPA II     (SALA)

Zupa + owoc:

11:00 GRUPA VI  (JADALNIA)
11:10 GRUPA IV  (SALA)
11:10 GRUPA V  (SALA)

11:20 GRUPA III (JADALNIA)
11:20 GRUPA I    (SALA)
11:40 GRUPA  II  (JADALNIA)

Drugie danie:

13:00 GRUPA VI  (JADALNIA)
13:10 GRUPA IV  (SALA)
13:10 GRUPA V   (SALA)
13:20 GRUPA III  (JADALNIA)

13:20 GRUPA I     (SALA)
13:40 GRUPA II   (JADALNIA)

Podwieczorek:

15:00 GRUPA  VI (JADALNIA)
15:10 GRUPA IV  (SALA)
15:10 GRUPA V   (SALA)
15:15 GRUPA III  (JADALNIA)

15:20 GRUPA I    (SALA)
15:30 GRUPA II   (JADALNIA)

Organizacja posiłków.

KSZTAŁTOWANIE NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH U DZIECI

Aby dziecko wyrobiło sobie dobre nawyki żywieniowe powinniśmy:

  • Dbać o zdrowe odżywianie, gdyż dziecko chętnie naśladuje osoby dla niego ważne. Warto to wykorzystać i nauczyć swoją pociechę zasad zdrowego odżywiania;
  • Zadbać o ograniczanie słodkich napojów. Przyzwyczajać dziecko do smaku wody mineralnej.
  • Pamiętać, aby na stole nie zabrakło zdrowych przekąsek w postaci warzyw, owoców i orzechów, które posiadają szereg cennych składników odżywczych.
  • Nie zmuszać dziecka do jedzenia i pozwolić mu na decydowanie o ilości spożywanych pokarmów. Dziecko instynktownie wyczuwa, jaka porcja wystarczy mu do zaspokojenia głodu.
  • Dziecko, które musi zjeść więcej, przestaje kontrolować swoje potrzeby i w przyszłości może mieć nadwagę.
    Pamiętać, aby jadłospis dziecka był urozmaicony. Z owoców, warzyw, produktów pełnoziarnistych, nabiału, chudego mięsa i ryb można przygotować wiele dań. Należy ograniczać sól i cukier.
  • Gdy zauważymy, że dziecko najchętniej jadłoby ciągle to samo i nie chce spróbować innych produktów, nie należy wpadać w panikę. Należy uszanować upodobania dziecka i odczekać kilka dni. Istnieje duża szansa na to, że po kilku dniach jedzenia tego samego maluch chętnie spróbuje innych potraw.
  • Nie powinno się kierować własnymi upodobaniami smakowymi, gdyż nie wiadomo, które produkty i dania nie będą smakowały dziecku.
  • Warto starać się włączyć dziecko do zabawy w kuchni i wspólnego rodzinnego gotowania.