Jadłospis na tydzień od DNIA 29.07.2019  DO 31.07.2019   

Poniedziałek
ŚNIADANIE

PŁATKI KUKURYDZIANE Z MLEKIEM, BUŁKA WEKA Z MASŁEM, TWAROŻEK ZE ŚMIETANĄ, SZCZYPIORKIEM I RZODKIEWKĄ, HERBATA OWOCOWA

ZUPA + OWOC

ZUPA – KREM SZPINAKOWY Z GROSZKIEM PTYSIOWYM, ARBUZ

DRUGIE DANIE

MAKARON TAGLIATELLE Z MIĘSEM INDYCZYM I SOSEM ŚMIETANOWYM, SURÓWKA Z MARCHEWKI I JABŁKA, KOMPOT Z CZERWONYCH PORZECZEK

PODWIECZOREK

KASZKA MANNA NA MLEKU, POLEWA TRUSKAWKOWA, WAFITKI KUKURYDZIANE, NAPÓJ OWOCOWY

Wtorek
ŚNIADANIE

RINGI MIODOWE Z MLEKIEM, CHLEB STAROPOLSKI Z MASŁEM, PASTA SEROWO-JAJECZNA, OGÓREK KISZONY, SZCZYPIOREK, HERBATA Z CYTRYNĄ

ZUPA + OWOC

KRUPNIK WARZYWNY NA ROSOLE Z KASZĄ JĘCZMIENNĄ, MARCHEWKA

DRUGIE DANIE

KOTLET MIELONY, MŁODE ZIEMNIAKI Z KOPERKIEM, SAŁATKA Z POMIDORÓW Z SOSEM ŚMIETANOWYM, KOMPOT WIŚNIOWY

PODWIECZOREK

CHAŁKA Z MASŁEM, KOKTAJL JAGODOWY NA KEFIRZE NATURALNYM, NAPÓJ OWOCOWY

Środa
ŚNIADANIE

PŁATKI RYŻOWE NA MLEKU, CHLEB ORKISZOWY Z MASŁEM, SZYNKA DROBIOWA, POMIDOR, SZCZYPIOREK, HERBATA OWOCOWA

ZUPA + OWOC

ZUPA OGÓRKOWA Z ZIEMNIAKAMI, JABŁKO

DRUGIE DANIE

PAMPUCHY DROŻDŻOWE /WŁASNY WYRÓB/, POLEWA SEROWA Z OWOCÓW LEŚNYCH NA JOGURCIE NATURALNYM, KOMPOT Z CZARNYCH PORZECZEK

PODWIECZOREK

WIOSENNA KANAPKA /CHLEB GRAHAM Z MASŁEM/, SER ŻÓŁTY, RZODKIEWKA, SZCZYPIOREK, KAWA ZBOŻOWA Z MLEKIEM, NAPÓJ OWOCOWY

Organizacja posiłków.

Śniadanie:

8:20 GRUPA V, VI   (JADALNIA)
8:35 GRUPA III, IV (JADALNIA)
8:55 GRUPA I, II      (JADALNIA)

Zupa + owoc:

11:10 GRUPA IV, V  (SALA)
11:10 GRUPA VI (JADALNIA)
11:20 GRUPA III  (JADALNIA)
11:35 GRUPA I, II  (JADALNIA)

Drugie danie:

13:00 GRUPA IV, V   (SALA)
13:10 GRUPA III, VI  (JADALNIA)
13:30 GRUPA I, II      (JADALNIA)

Podwieczorek:

15:10 GRUPA VI (JADALNIA)
15:15 GRUPA IV, V (SALA)
15:20 GRUPA I, II  (JADALNIA)
15:30 GRUPA III  (JADALNIA)

KSZTAŁTOWANIE NAWYKÓW ŻYWIENIOWYCH U DZIECI

Aby dziecko wyrobiło sobie dobre nawyki żywieniowe powinniśmy:

  • Dbać o zdrowe odżywianie, gdyż dziecko chętnie naśladuje osoby dla niego ważne. Warto to wykorzystać i nauczyć swoją pociechę zasad zdrowego odżywiania;
  • Zadbać o ograniczanie słodkich napojów. Przyzwyczajać dziecko do smaku wody mineralnej.
  • Pamiętać, aby na stole nie zabrakło zdrowych przekąsek w postaci warzyw, owoców i orzechów, które posiadają szereg cennych składników odżywczych.
  • Nie zmuszać dziecka do jedzenia i pozwolić mu na decydowanie o ilości spożywanych pokarmów. Dziecko instynktownie wyczuwa, jaka porcja wystarczy mu do zaspokojenia głodu.
  • Dziecko, które musi zjeść więcej, przestaje kontrolować swoje potrzeby i w przyszłości może mieć nadwagę.
    Pamiętać, aby jadłospis dziecka był urozmaicony. Z owoców, warzyw, produktów pełnoziarnistych, nabiału, chudego mięsa i ryb można przygotować wiele dań. Należy ograniczać sól i cukier.
  • Gdy zauważymy, że dziecko najchętniej jadłoby ciągle to samo i nie chce spróbować innych produktów, nie należy wpadać w panikę. Należy uszanować upodobania dziecka i odczekać kilka dni. Istnieje duża szansa na to, że po kilku dniach jedzenia tego samego maluch chętnie spróbuje innych potraw.
  • Nie powinno się kierować własnymi upodobaniami smakowymi, gdyż nie wiadomo, które produkty i dania nie będą smakowały dziecku.
  • Warto starać się włączyć dziecko do zabawy w kuchni i wspólnego rodzinnego gotowania.